ჩემი პირადი კონფლიქტი და მისი მოგვარების გზები


images

მოთხოვნების დაფიქსირება.

 1. დედა: სურს, რომ მე ჯერ არ ავიღო მართვის მოწმობა.

 2.მე: სურვილი მაქვს ჩავაბარო გამოცდა და ავიღო მართვის მოწმობა.

 კონფლიქტის განსაზღვრება (რაში მდგომარეობს კონფლიქტი?)

მე და დედაჩემს გვაქვს კონფლიქტი. მოკლედ, მე ბავშვობიდანვე დიდი ინტერესი გამაჩნია მანქანების მიმართ… მსურს, რომ კარგად ვისწავლო მანქანის ტარება და ასევე ვისწავლო საგზაო ნიშნები ანუ თეორიის ცოდნაც მსურს, მე ვთვლი, რომ წელს უნდა ჩავაბარო მართვის გამოცდა, რადგან სასკოლო პროგრამა წელს ადვილი მაქვს და ვასწრებ, ასევე ვფიქრობ, რომ მომავალ წლებში ურთულესი სასკოლო პროგრამის გამო საკმარისი დრო არ მექნება, მოვემზადო მართვის გამოცდისთვის… დედამ კი თვლის, რომ სახიფათოა ადრეულ ასაკში მანქანის ტარება.

 

კონფლიქტის გადაჭრის ალტერნატული გზები

1. თუ კი დედამ ძალიან მკაცრად იცავს თავის პოზიციას, ამ დროს უბრალოდ გადავდო კამათი სხვა დროისთვის.

 

2. დედამ გამოიყენოს, ემპათიის გრძნობა და პატივისცეს ჩემს გადაწყვეტილებას, ანუ შეეგუოს.

 

3. მე დავაბალანსო ჩემი სურვილები, და არ შევეწინააღმდეგო მას.

 

4. მე გამოვიყენო ჩემი პოზიტიური ლექსიკა და დავარწმუნე დედაჩემს, რომ არაფერი ცუდი არ მოხდება, ახლა თუ დავიწყებ გამოცდისათვის მომზადებას.

 

5. ვიპოვო მესამე პირი, და ვთხოვო, არსებული კონფლიქტის სამართლიანად გადაწყვეტა.

 

გადაჭრის გზების შეფასება: მხარე 1.  მხარე 2

1.პრველ შემთხვევაში მართალია, კონფლიქტი გადაიჭრება მაგრამ, ეს მხოლოდ დროებითი იქნება.

 

2.მეორე შემთხვევაშიც კონფლიქტი გადაიჭრება, მაგრამ ამ დროს მხოლოდ ჩემი ინტერესები დაცული იქნება, დედა კი წაგებულად ჩაითვლება. ანუ ამ შემთხვევაში მხოლოდ ერთი მხარე ჩაითვლება გამარჯვებულად.

 

3. მესამე შემთხვევის დროსაც მოგვარდება პრობლემა, თუმცა მე წაგებულად ჩავითვლები, ანუ მხოლოდ დედის ინტერესებს გავითვალისწინებ…

 

4. მეოთხე შემთხვევის დროს ორივე მხარე კმაყოფილი დარჩება, რადგან მე ყველანაირად შევცდები დედაჩემისთვის მოვიყვანო ისეთი არგუმენტები, რის თანახმადაც თვალსაჩინო იქნება ჩემი სურვილის დადებითი მხარეები. ამ სიტუაციიდან გამომდინარე, დედაჩემი დარწმუნდება, რომ არაფერი საზიანო შედეგი არ მოჰყვება ჩემს გადაწყვეტილებას. ამ ხერხის საშუალებით გამარჯვებულად მე ჩავითლები, თუმცა დედაჩემიც არ ჩაითვლის თავს წაგებულად.

 

5. მეხუთე შემთხვევის დროს ზემოთხსენებული მესამე პირი, არის მამაჩემი. მას შეუძლია ეს პრობლემა გადაწყვიტოს სამართლიანად. მე მოვყვები მას, ჩემს არგუმენტებს და დედაჩემმაც მოიყვანს ის არგუმენტებს, რომელებიც ასაბუთებს მისი პოზიციის ჭეშმარიტებას.

 

 კონფლიქტის გადაჭრის საუკეთესო გზის არჩევა

ზემოთხსენებული კონფლიქტის გადასაჭრელად მე-4 და მე-5 საუკეთესო გზებია, თუმცა მხოლოდ ერთი გზა უნდა ავირჩიოთ, ჩვენს სიტუაციაში საუკეთესო გზა კი მეხუთეა.

 

 კონფლიქტის გადაჭრის ეფექტურობის გადამოწმება

 

ჩვენს მიერ არჩეული საუკეთოსო გზა კონფლიქტის გადასაჭრელად, ყველაზე ეფექტიანია, რადგან უკვე ვისარგებლე ამ მეთოდით და საკმაოდ კმაყოფილი ვარ, მეორე მხარე, ანუ დედაჩემიც კმაყოფილი დარჩა. მესამე პირის, ანუ მამაჩემის გადაწყვეტილება ასეთი იყო: ”შვილო იარე ავტოსკოლაში, ისწავლე წესები კარგად, ისწავლე ტარებაც კარგად და ბოლოს როდესაც საკმაოდ მზად იქნები გამოცდისათვის წადი და ჩააბარე, თუ კი ჩააბარებ პირველივე ჯერზე კი ბატონო კარგი იქნება, მაგრამ თუ ვერ ჩააბარებ პირველივე ჯერზე ჩვენ არ მოგცემთ მეორე შანსს, რომ მეორედ გახვიდე და სცადო ჩაბარება.” დაეთანხმა დედაჩემმაც, რა თქმა უნდა მეც დავეთანხმე მამაჩემს.

images (1)

ამჟამად დავდივარ ავტოსკოლაში ვსწავლობ თეორიასა და პრაქტიკას, თუმცა მამაჩემმა მასწავლებელს გააფრთხილა, რომ ერთ კვირაში ,,პაროლით” არ ასწავლო თეორია, აქვს დრო, ასწავლე ჩვეულებრივ წესები…

ანუ საბოლოოდ, მოგვარდა კონფლიქტი და ორივე მხარე კმაყოფილი ვართ.

კომენტარის დატოვება

